23 januari 2010

Ekologiska halsband

En pysselidé från Fixarboken är att göra halsband av olika bönor och ärter (igen med tanke på barnpyssel). Bara att blötlägga över natten och trä på tråd. Jag testade med svarta bönor och små vita bönor.
På morgonen insåg jag att jag borde ha satt dem i blöt i varsin skål, inte samma (borde ha förstått det redan innan men ibland är man inte så vass). En hel del vita bönor var missfärgade men inte alla.

Nu ska det bara få torka några dagar så kanske jag har ett riktigt fint bönhalsband.

3 kommentarer:

alegni sa...

vilka trevliga pyssel du plockat ut för att sprida vidare! halsbandet blev ju supersnyggt och elefanten ser ut som något de kunde sälja på indiska :) skön söndag!

Linus sa...

WOW! :D

Hannasvirrvarr sa...

Alegni - Ja, faktiskt så fick jag lite Indiska-feelis när jag gjorde elefanten och när jag gjorde halsbandet hörde jag afrikanska trummor inne i huvudet ;)

Lina - Jee :)