15 februari 2012

En trasmatta och en plan


Det här är en liten glimt av Hemslöjdsgården i Kristinestad. Inte för att jag har tänkt skriva om den nu men det är ju trevligt med en bild. Dessutom är det trevligt med trasmattor och en fin hemslöjdsgård.

Det har varit tyst här för att jag varit upptagen med förberedelser inför lunchföreläsningen imorgon, och nu ska jag snart iväg på Marthaträff. Jag vill mest bara påminna mig själv om den enorma lusten för att ta itu med både städning och allt möjligt annat, som jag känt idag. Men alltså inte hunnit göra för att jag varit upptagen med föreläsningen. Det är så märkligt att man fungerar på det viset.

Jag tänker att imorgon när lunchföreläsningen är över och jag är hemma igen. Då ska jag försöka framkalla och återuppleva den där samma lusten, och hugga i som bara den.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Lycka till med föreläsningen! Det går säkert bra, jag vet att du är inspirerande att lyssna till. Om sen städlusten finns kvar när du kommer hem, ja det är en annan femma...men kanske om du tror hårt på att du har lusten kvar så går det! :-)
Kram. Mamm

Allt och/eller Inget sa...

Jättefin bild och trasmatta! Lycka till med lunchföreläsningen.

Anonym sa...

Hej , Trevlig artikel om er Marthagrupp i Vasabladet.
Intressant att läsa tyckte jag.Lycka till i morgon / Inga-Britt